20 Ocak 2012 Cuma

Brendan Gleeson

   Önce "Brüj'de" (hani karakaşlı Colin Farrell ile, hani kara film, o işte !..), sonra  "28 gün sonra"da (hani fedakar ama sonra gözleri kızaran baba), daha sonra da "The Guard"'da (hakara makara polis) gördüm ve hafiften sevmeye başladım oyunculuğunu Brendan Gleeson'un.  Ağır İrlanda aksanı, her daim akşamdan kalma yüzü, heybetli cüssesi ve abartısız oyunculuğuyla sanki çocukluğumuzun "dükkanın önünde oynamayın keranacılar" diye bağıran mahalle bakkalı, yok yok kasabıydı...


   Geçen gün de sırf o ve Cillian Murphy ("Kesişme"deki yılık gözlü milyoner çocuk) oynuyor diye "Perier'in Ödülü"nü izledim. Film güzeldi, öyle "The Guard" gibi kalburüstü falan değil ama yine de güzeldi. Filmi anlatan Gabriel Byrne (bu adamın soyadı nasıl okunuyor acaba ?)'ın kimliğini filmin sonunda dikkatli izleyicilere açıklaması hoştu. 



   Buraya yazmaya karar verince de şöyle bir filmografisine baktım Brendan abimiz, 55 Dublin doğumlu, müstafi öğretmen, geç oyuncu (ilk rolu 34 yaşında) ve hemşehrisi Liam Neeson ile sıkı ahbapmış (sürpriz yok yani).


  Göründüğü filmlere bakınca da şaşırdım. Heri potırdaki "deligöz mudi"si, Cesuryürek'deki "vilyım vallasın adı hatırlanmayan sağ kolu iri yarı kişi"si gibi aslında gördüğümüz ama bilmediğimiz bir dolu rolü olmuş. Neyse herkesin kendine göre yorumu olur. Ama ilginizi çektiyse bendeniz "The Guard" ı öneririm. Pişman olmazsınız....






   

1 yorum:

  1. Daha dün akşam Brüj' ü izleyip orda bu adamın oyunculuğuna kenetlenmiş ve çok sevmiştim, tıpkı dediğiniz mahalle bakkalı ya da kasabı gibi :)
    Öylese hemen Guard' a bakmalıyım. Teşekkürler,

    YanıtlaSil