1 Şubat 2012 Çarşamba

"OSS 117 Kahire, Casus Yuvası"

 

   Sevgili Okur, yazmayayım dedim ama ya benim gibi absürd komediyi sevenleriniz varsa ? Ben bu vebalin altına giremem.

   Önce "The Artist"i gördüm, sonra bu Jan Dujardin ve Berenis Biju ikilisinin kimyasına takılıp OSS 117 serisinin ilki olan "Kahire Casus Yuvası"nı izledim.  Yahu bildiğiniz İngiliz absürd komedisinin Fransız hali !.... Biju neyse de Dujardin koparttı beni akşam akşam. Emperyalizmle, batının snopluğu ile dalga geçmek var. Piıtır Selırs / Cemyz Bond karışımı kuntastik bir tipleme var.  Hele filmin 1.30. dakikasından itibaren adamın udla (bildiğimiz perdesiz ud) yaptığı emprovize bir müzik şovu var ki, görmelere seza. Vakti olan bir baksın, pişman olmazsınız...

  Neyse, çoluk çocukla da izlenebilecek (kansız, kırmızı noktasız), patlamış mısır-bira ile gider bir filmdir. Absürdü sevenler buyursun gelsin...
   

NOT : Buraya filmdeki JD'in udla söylediği (Toprağı bol olsun Dalida'nın) "Bambino" su vardı. Videoyu kaldırmışlar. Mecburen bu jeneriği koydum. Ama sırf bu sahne için bile görmeye değerdir.


1 yorum:

  1. Çoluk çocuk izlenebilecek filmleri bulduğumda çok mutlu oluyorum.Gün geçtikçe azalıyor.Senaristler söz birliği etmişcesine benzer filmler üretiyorlar.

    YanıtlaSil