18 Temmuz 2012 Çarşamba

Ödüllü Bulmaca...

Ağ güncesini yazmaya başladık, iyi kötü tıklanıyoruz da.
Sayıklamalarımı okuyan onüç müdavime buradan selamlar sarkıtır, kendilerine teşekkür eder, meraklarının karşısında saygıyla eğilirim.



Suç Detayda Saklıdır
 
Ödüllü bulmacamızı da böylece açmış olalım. Gönül isterdi ki fotoğraftaki gibi ödüller verebilelim. Lakin mütevazı bütçem ancak kitaplara iktifa etmekte...

 Aşağıdaki akla zarar soruların doğru cevaplarını erharat@gmail.com adresine gönderenlerin ilkine "Sultan Selahaddin El Kürdi", ikincisine "Suç Detayda Saklıdır" kitaplarını ödemeli kargo ile göndereceğim. (kitaplar korsan falan değildir, kendi kütüphanem için aldığımdan üzerleri imzalı ve tarihlidir kusura bakılmasın)

Sultan Selahattin El Kürdi

1. Tursen'in oğlunun adı nedir ?
2. Zagor'un kankası Çiko'nun tam adı nedir ?
3. 40 yıl kadar önce sokaktan bir adam geçiyor, sırtına bir okçu yayı bağlı, belinde yahut elinde bir lobut var. Adam ne diye bağırıyor ?
4. Adam adama'nın mutfağımızdaki izdüşümü nedir ?
5. Zembla'nın yanında gezen boynunda çalar saat asılı roman kopilinin adı nedir ?
6. Kağıt hangi fahrenhaytta tutuşur ?
7. Tütünlük lezzetli midir ?
8. Harbiye'de çiğköfteyi neye bandırarak yerler.
9. Baylan'ın nesi meşhurdur ?
10. Kıtlıkta kiracıları paketleyen kasabı, hangi ikili yönetmiştir ?

10 yorum:

  1. bulmaca çözerken takılısanız www.bulmacasozluk.com diye bir site var çok geniş sözlüğü.

    YanıtlaSil
  2. yalnız bu soruların cevabı olmayabilir. cevapları tam bulan olursa da zati ruh ikizimdir :)

    YanıtlaSil
  3. Sadece bir soruyu bilebildim. Bununla da kitaplardan birinin önsöz fotokopisini alır mıyım ki? Yoksa cevabı haybeye yazmayacağım. :-)

    YanıtlaSil
  4. Ey ondabirruhikizim ! Zamanla ağ güncemde cevapların ipuçları olacak : mesela kağıdın tutuştuğu fahrenhayt için Ray Bradbury'e bakın derim ben. Lakin bildiğiniz cevap için ancak öngördüğünüz fotokopiyi postalayabilirim :) İlginize teşekkürler...

    YanıtlaSil
  5. o zaman önsözden fazlasını hak ederim. Bilemedim. Fahrenhayt demek bile güzel... 2 doğru cevaba ne oluyor ? ben cevap verirdim de kendimi çok acımasız buldum :-)

    YanıtlaSil
  6. Pek Sayın Bayan Aygız,
    Doğru cevaplarınızı bence siz değerlendirin, değerlendirmelerinize canı gönülden iştirak ediyorum :)

    YanıtlaSil
  7. Ayrıca hangi ilimizin sınırları içinde olan Harbiye ? İstanbul ise nar ekşili biber salçası - Hatay ise ...ma ile. (hani tam söylemiyorum ki haksız yere kitap alan olmasın.) Bence ben 2. kitabın ilk bölümünü hak etmek üzereyim. :-))

    YanıtlaSil
  8. Hatay'daki elbette, (İstanbul'dakinin Günay'ı meşhurdur olsa olsa(bizim zamanımızda tabiy ki)) hani normal çiğköfteden daha narin, daha ince belli olur ve yerken kekikli kuzu rayihası verir. İşte ondan. Böyle devam ederse yavaş yavaş kitaplara varabileceksiniz :)

    YanıtlaSil
  9. Nane-kıyma-menemen diyerek kitap kazanabileceğim kimin aklına gelirdi. Kendimle gurur duymak üzereyim :-)

    (mesajı gönderebilmek için robot olmadığımı kanıtlamam soruların cevaplarını bulmaktan daha zor olabiliyor benim için-en iyi performansım 3. deneme desem kitaba bu kadar yaklaşmışken akıllıca olmaz sanırım ama daha ne kadar kızıl taklidi yapan sarışın olabilirim ki.. Ve bir parantez için verilen mesaj bu kadar uzarsa / Kürşat Başar kollasın kendisi derim.)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cevaplardan bildiğiniz kadarını ve adresinizi e-posta marifetiyle bana bildiriniz. Sebatınız bir kitabı hakkediyor (dikkat buyurunuz çift "K" ile yazdım) bence :)

      Sil