15 Temmuz 2012 Pazar

"Yanılsamalar Kitabı" Paul Auster

   Can Yayınları'na göre "yazarın en iyi kitabı". Bilemem. En iyi karşılaştırmasını yapacak denli çok okumadım Bay Ostır'ı.
   Söyleyebileceklerim şunlardır :
  • Kitap sular seller gibi akmaktadır.
  • Herkesin içinde kendinden birşeyler bulması kuvvetle muhtemeldir.
  • Karakterlerin hepsi bir şekilde kayıptır, arızalıdır. Ama hepsini de sevdim.
  • Edebiyat düşkünleri yapılan alıntılarla kendilerinden geçecekler, Şatobriyan'a aşina olmayanlar, bu eksiklerini gidermeye çalışacalardır.
  • Frieda Spelling, Frida Kahlo mudur ? David Zimmer ve Hector Mann, Bob Dylan (Robert Allen Zimmerman) mıdır ? Bilmiyorum, bilmek istemiyorum.
  • Hayat saplantısı, ölüm saplantısı, intihar, suçluluk, kefaret, hedonizm, bencillik, digerkamlık, yaratıcılık, sanat, edebiyat, sinema, xanax gibi kavramlar hakkında düşündürücüdür.
  • Hikaye iki yönlü gelişmekte, bu da bize adeta bir sinemadaymışık (kelimeye gel !..) hissi vermektedir.
  • Kitabın sonlarında yer alan ''martin frost'un içsel yaşamı'' filminin iyi bir yönetmen tarafından çekilmesi durumunda kesin izlerim.
  • Kitabı okuduktan sonra bulabilirseniz geçen yılın sükseli filmi (nedense Demet Akalın beğenmedi bir türlü !) The Artist'i izleyin, pişman olmazsınız.
  • Uzun zamandır bilgi veren kitaplar okuyordum, az daha okuma soğukluğuna yakalanıyordum. Bu kitap tekrar tempomu hızlandırdı. (iki günde bitti) Plajda, otobüste, metroda, durakta heryerde okunur. Her türlü...
  • Bay Ostır'a aşina değilseniz ilk okuyacağınız kitap bu olabilir, kolayca ısınırsınız.
 

 

4 yorum:

  1. Ben de bu kitapla Auster'a bir başlangıç yapmak istiyordum.Kitap hakkında olumlu görüşler aldım baya.Bakalım sonuç ne olucak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağ güncemdeki diğer kitap da, bu da başlangıç olarak iyidir. Başlayın da hangisinden olursa olsun...

      Sil
  2. harika bir kitap...sizde çok güzel yorumlamışsınız

    YanıtlaSil