27 Ocak 2013 Pazar

"Celda 211" Hem nalına, hem mıhına !...

1. Çocukları yatırın.
2. Kan tutanları uzaklaştırın.
   En önemli iki uyarımızı da yaptıktan sonra açılış sahnesine buyurun = sigaranın filtresini yakıp, eriyen kısmı keskinleştirip sertleştiren yaşlıca bir mahkum, bileklerine (intihara hakikaten niyetli olanların yaptığı gibi) boylamasına iki derin kesik atıp, lavabodaki suya yatırıyor kanayan bileklerini...
   Filmin sonlarına dek, açılış sahnesinin "herhalde hapisane ruhunu yansıtmak" için verilen bir ordövr olduğunu zannediyor ve yanılıyorsunuz. 
   Körpe gardiyan Huan Olivır işe başladığının ilk günü, patlayan bir hapisane isyanının içinde kalır. Hayatta kalmak için tek umudu olmadığı bir insan gibi davranmaktır.


   Luistosar sağolsun, şu aralar İspanyol filmlerine sardırdı garibi. Önce Mientras Duermes sonra Celda 211. Yakında da arkası geliyor. Nedir, belki de (okuduğum kitaptan da kaynaklanıyor olabilir) holivutu kapatmanın zamanı gelmiştir. 
   Hapisane filmlerini severim. Şavşankrıdempşın (valla ingilizcesini yazmaya üşendim)'ın önce hikayesini, sonra filmini sevmiştim. Zaten yeniyetmelikten gelen bir Papiyon (valla fransızcasını yazmaya üşendim (bugün çok tembel günümdeyim)) sempatisi vardı. Ve nihayet dedim ki "Un Prophete  (şimdi bunun yazılımı için tembellik edecek halim yok, elbette aslını yazacağız) bu tarz filmlere noktayı koymuştur". Yanılmışım. 2009'da bu konuda iki nokta konulmuştur. Diğeri de 211 numaralı hücredir.
   Ahlak ve adalet konusunda izleyiciyi fena halde ters köşeye yatırmaktadır.
   Bay Kafka, bu filmi izleseydi Gregor Samsa'nın ismini belki de Huan Oliver koyardı.
   Malamadreyi oynayan Sinyor Tosar, sen nebçim adamsın ? Tüm film boyunca o sesi nasıl değiştirdin (adam hep brutal vokalde konuşuyor) ? Malamadreye nasıl kan can verdin ? 
   Filmde gerçek bir hapisanede, gerçek mahkumlar kullanılmış (o yüzden holivut versiyonlarındaki gibi sırf kastan oluşan stereotipler değil "mahkum" gibi mahkumlarla müşerref oluyoruz). Yazılacak çok şey, tuşlara basacak az enerji var. Film hakkında yazsam sayfalarca yazar, (zaten mahdut miktardaki) kariyi sıkarız. ("kari" de ne güzel kelimedir (klavyelerde neden şapka yoktur ?))
   


Hasılı kelam :(bak yine şapkamı arıyorum ! (hem de iki kelime için birden))
   Aksiyonlu hapisane filmi, dram seviyorsanız, istediğinizi alacaksınız.
   Hak, haklılık, adalet, hukuk, digerkamlık (moda deyimle empati) konularında hassasiyetleri olanlar, istediğinizi alacaksınız.
   Sinefiller ! İstediğinizi alacaksınız.
   Nedir : herkesin istediğini alacağı sıradışı bir hapisane filmidir. İzleyiniz, izlettiriniz, arşive atınız.

4 yorum:

  1. Klavyelerde şapka var dostum lâkin kulanmamızı istemiyorlar.. Şapka koymak istediğin zaman harften önce Shift ve 3 tuşuna aynı anda basarsan,harfin üstüne şapka gelir.Böylece rahat rahat "Kâri" yazabilirsin.Biraz zor olsun dersen sadece "â" için alt tuşuna basılı iken 131 yazabilirsin. Şapkalı harflerden bizi mahrum bırakma, hâlâ okuyan ve kullanan varken.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel Allah'ım verecekse böyle kâriler ihsan etsin yareppim !
      Eyyy benim ne zaman sanal alemlerde başım dara düştüğünde aklıma düşüveren dostum !
      Gördüğün gibi, her zaman işe yarayan tavsiyelerini dinleyerek emelime ulaştım. Bundan kelli yazılarımız sayenizde (ingiliz centilmenleri gibi) gerektiğinde şapkalı olacaktır.
      Baki selamlar...

      Sil
  2. offf, ne güzel filmdi... Bi daha mı izlesek Zeyno'yu tatil vesilesiyle anneanneye satmışken!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arşivde olup da iki yılda bir ısıtılıp seyredilesi...

      Sil