2 Ocak 2013 Çarşamba

"Flight" Alkol Bütün Kötülüklerin Anasıdır...Kokaini Bilemiyorum.

    İlk ve son onbeş dakikası haricinde Denzıl Vaşinktın'ı "insan değildir" diyerekten ağzına ıslak meşe odunuyla vurma arzumuzu zorlukla gemlediğimiz bir filmle karşı karşıyayız sinefiller.
   "Kötü hava koşullarından dolayı her tarafı dağılan bir uçağı büyük bir hünerle indirip kazayı olabilecek en az kayıpla atlatmayı sağlayan şükela bir pilot, içkili ve uyuşturucu kullanmışsa ne olur ?"
    Konumuzu da böylece özetledikten sonra gelelim hakkında söylenebilecek subjektif yorumlara :
   Sabi sübyanla ve hatta bayırdan yuvarlanan bidon sesleri çıkararak konuşan ergenlerle dahi izlenmesi önerilmez. Nedir; ilk sahneden itibaren yoğun bir içki, sigara ve nüdizm vardır.
   Afişe ve fragmanlara bakıp bir uçak kazası filmi zannedilmesin, aslında çok sağlam dramadır. 138 dakika sabredip sonunu getiren profesyonel sinefiller bir sürü anafikir çıkarabilirler muhakkak. Fakirse konuya sondan yaklaşmayı tercih eder. Utanmadan iddia ediyorum ki : filmimiz ne alkolü, ne uyuşturucuyu, ne bağımlılığı (aslında birazcık bağımlılığı), ne "act of God"ı (bunun tercümesi de "Tanrının İşleri" değil, "mücbir neden"dir kanımca), ne suç kavramını, ne dini propagandayı, ne basının dezenformasyonunu, ne adsız alkolikleri ne de başka bir şeyi konu etmektedir. Yegane konu; vicdan hesaplaşmasıdır. Son sahnelerdeki çözülmenin (ya da bağlanmanın) başlarında adamımızın ağzından çıkan "Tanrım bana yardım et" lafzının bile aslında kendine yönelik olduğunu çıkarıyorum. İstemeyen katılmasın, ben böyle gördüm...
   Canki Nikolü nereden tanıyorum, nereden tanıyorum diyordum ki çıkardım. Vatsın'ın (Şerlokgillerin Vatsın) nişanlısıydı. Tarlatandan enjektöre yatay geçiş yapınca çıkaramadım.
   Torbacı Bay Goodmın yine döktürmektedir. Kuntastik performansı aklıma hep "Büyük Lebowski"yi getirmiştir.
   Denzılvaşinktın, oyunculukta kendi sınırlarını zorlamaya devam ediyor. Özellikle uçuş sahnelerindeki performansı, işini ne denli ciddiye aldığını belirtir ölçektedir. Bir de içkili ve uçmuş sahneleri gerçekten mi o haldeyken çektiler diye ciddi kuşkularım vardır (leventkırca'dan bile iddialı, o kadar yani).
   Tek kritiğim : o bağımlılık sahneleri o kadar sündürülmeseydi film daha makul bir uzunlukta olabilir, aynı meşazı yine verebilirdi.
   Yine de rahatlıkla izlenebilirliği vardır. Oyunculuk konusunda takıntılıysanız ıskalamayınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder