28 Mart 2014 Cuma

Zenginlik Görecelidir...


   İçinde bulunduğumuz zamanın, coğrafyanın, sosyal durumun ve hatta tarihimizin bize dayattığı bir klişe var.
   Ekonomik durumumuz öğrenilmek istendiği zaman cevabımız az çok bellidir. "İdare ediyor"dan başlar, "sürünüyorum"a kadar gider.
   Efendim, ağ güncemizin başlığında yer alan malumatfuruşluğu meraklı kâriye nasıl takdim edeceğiz ? 
   Şöyle ki : Osmanlı döneminde, devlet vergi toplamadan önce bölgeye tebdil-i kıyafet memurlarını gönderir, mâlumat alırmış. Hasat nasıl ? Ticaret ne âlemde ? Satışlar iyi mi ? Durumu bir güzel öğrenir, eğer sonuçlar iyiyse narhı da ona göre belirlermiş. Tabii ki ahali bu durumu sezince, gelir durumunu öğrenmek isteyen herkese "açız, sürünüyoruz, bittik, mahvolduk" cevapları verirmiş. Ki, gelecek vergi yüksek olmasın. 
   Bendeniz tekaüt bir memur olarak, geliri benim sefil bütçemi kat be kat aşan kişilerden bile "bittim, mahvoldum" ağlamalarını duyunca şaşırırdım. Nedenini öğrendim, artık şaşırmıyorum. Durum tamamen tarihsel kökenlere dayanıyor.
   Lafı uzatmayalım. Zengin miyiz, değil miyiz ? Üstelik bunu küresel ölçekte değerlendirmek isterseniz. Aşağıda bağlantısı verilen web sitesinden bunu öğrenmeniz mümkün. Küresel Zengin Listesi olarak çevirebileceğimiz bu faydalı ölçek, Dünyanın neresinde olduğumuzu çok çarpıcı bir şekilde size gösteriyor. 
  Kullanımı pek basit. Bulunduğunuz ülkeyi seçiyorsunuz, yıllık gelirinizi yazıyorsunuz ve sonucu pek ibret alıcı bir şekilde hazmetmeye çalışıyorsunuz.
   Aylık geliri asgari ücret olan birisinin sonuçları dahi, havsalanın üzerindedir.
   Önerim : Girin deneyin, bir iki dakikanızı alır. Sonra yoksulluk edebiyatı yapmaktan vazgeçip halinize şükredeceksiniz. (Ya Kazakistan'da doktor olsaydınız !)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder