3 Ocak 2015 Cumartesi

"Bay Mercedes" King'den Büyük Hayalkırıklığı.

   Sitivınking'in müptelaları vardır.
   Bu güruh, yeni kitap piyasaya sürülür sürülmez hemmen alır. Ön siparişle alanları da vardır. Sayıları da bir hayli fazladır.
   Sözüm onlaradır : ALMAYIN BU KİTABI, paranıza yazık.
   Ben ki; öğretmenlik hayatımın sınavı mahiyetindeki ilk sunumunu "Stephen King'in Eserlerindeki Fantastik Ögelerinin Gerçek Hayata İzdüşümleri" konusunda vermişim. Ben ki, ol yazarın tüm külliyatını kütüphanemde bulundururum. Ben ki (Allam ne çok "ben" dedim, politikacı mı oluyorum ne ?) kimi kitaplarını her on yılda bir okurum (misal : Kule serisi). Bu kitaptan zerre haz almadım. 
   Bitirdikten sonra düşündüm. Nedir benim kuru simit kemirmesi misali, büyük hevesle aldığım kitabı sündüre sündüre bitirmeye çalışmam ? Çeviri mi aksıyordu ? Üzülerek söylemeliyim ki : çeviri de tutuktu. Oysa Bayan Ateş'in önceki işleri böyle değildi. Dr.Uyku'yu falan iki günde bitirmiştim. Ama tek neden bu değil tabiy ki. 
   Tipik bir polisiye öyküsünün romana yayılmış halidir. Öyle ki baş kahramanımızın fötr şapkası bile vardır. Nereden bakılırsa bakılsın, Bay King'in aceleyle ve kelime sayısını tutturmak için baştansavma yazdığı belli olan bir romandır. Karakterler, (ki yazarın en başarılı olduğu alanlardan biridir) üstünkörü geçiştirilmiş, olay örgüsü sıradan, dil yavandır.
   Yazarın fanları kitabı alacaklardır belki ama almaya niyetlenenlere sonsözüm : almasınlar. Yirmi küsur liranıza yazıktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder