23 Haziran 2016 Perşembe

"Yıldız Gemisi Titanic" Yazarı Douglas Adams Değil, Aldanmayın !...

   Fakir, Daglısedıms fanı (ne yani bilgisayar fanı mı olaydım ? (kabul ediyorum. Bu, espriyse demokratik bir ülkede yaşıyoruz)). Hal böyleyken, DNA'nın (bay edıms'ın mahlası) ne kadar kitabı varsa aldım. Opus Magnum'u "Otostopçunun Galaksi Rehberi" tam baskı olmak üzere ve hatta içindeki bölümlerin ayrı ayrı kitapçıklar olarak satılanlarını dahi aldım (olmadı bu cümle, sıcaktan kelli düzeltecek mecalim de yok, idare ediverin artık). 
   Sarmal Yayınlarına da bu bağlamda şimşeklerimi gönderiyorum. Böyle kapak olur mu ? Bu kapağa bakan sinefil, yazarın DNA olduğunu düşünmez mi ? Aniden gaza gelip almaz mı ? Alıp da; iş bu eserin aslında bilgisayar oyunu olarak tasarlandığını, tutunca "roman yazalım bari" denildiğini, ama DNA'nın tembellik edip kitabı yazmayı Tericons'a kavanca ettiğini (ha severiz tericonsu (montipiton'un sacayaklarından biridir (montipiton da candır ha !))) anlayınca öfkesi kulaklarından çıkmaz mı ?
   Neyse alınca okundu (cimridir fakir).
   Tericons firfirikli bir adam. İşlerinden belli. Ama nesirde DNA'nın kalibresinden uzak. Fazla uzak değil ama hiç de yakın değil. Kitapta uzaylıların bombastik isimleri var ama hiçbiri "Slartibartfast" tadında değil. Başroller Arturdent'in yanına yaklaşamaz. Olay örgüsü yanpiri. Yani Daglısedıms kitabı arıyorsanız, bu kitaptan uzak duracaksınız. Yemin ediyorum, ikinciye okumak istemez oldum (bu cümle bozuk değil, DNA'nın kitaplarında kullandığı fantastik cümlelerden araktır.) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder