18 Temmuz 2017 Salı

"Ben de Halimce Bedreddinem" Yabancı Gözüyle Şeyh Bedrettin.

 Türkolog bir Rus yazar (Radi Fiş (hep Türk zannederdim cehaletimin hicabından cemâlim nâra döndü)) Simavna Kadısı oğlu Şeyh Bedreddin'in romanın yazmış. Bugüne kadar okumamışım. Ne ayıp !
   Kitap, hacimli (430 Sayfa). Yazarın ideolojik arka planını gözönüne aldığımızda yazılanları içselleştirmemiz o kadar kolay oluyor. Evet ! soldan bakılarak yazılmış. Şeyh Bedreddin'in "Varidat"ını okuduğumda o kadar sol bir söylem farketmemiştim. Neyse.. Romanımız, kronolojik bir sıralama takip eder gibi görünse de, kimi anekdotlardan sonra uzuun geri dönüşler yapabilmekte, yazarın üslubunu benimsemek de biraz zaman almaktadır (150 sayfada ancak alışabildim). 
   Adı üstünde : roman. Gerçekleri birebir aktarmak gibi bir misyonu yok. Bu minvalde, Sayın Fiş; boşlukları bir güzel doldurmuş. Fakir; biyografi tadı da roman tadı da alamadı (muhtemel benim eksikliğim). Kimi betimlemeleri, uzun tiratları ileri sararak (hızlı okuma) geçiştirdi. Birazcık yavan bir borç çorbası içer gibi sonuna kadar getirdim. İkinciye de okumam.
   Siz bilirsiniz yani.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder